Budyń jarmużowy

Zwykły wpis

budyń jarmużowyCzas zbiorów dla prawie wszystkich roślin już się skończył. Są jednak takie warzywa, którym nie przeszkadza chłód, niewielka ilość wody i duże nasłonecznienie, a jest to jarmuż. Piękna zielona roślina, której liście są jadalne na surowo. Można je dodawać do sałatek, na kanapkę lub jeść na surowo. Dość interesującym zjawiskiem jest zachowanie liści jarmużu. Po przymrozkach stają się miękkie i smaczne, bez nuty goryczki.

Jarmuż jest bardzo wdzięczną rośliną. Jest bogata w wapń, żelazo, witaminę A, C i K. Substancje te muszą być utrzymywane na stałym poziomie w ludzkim organizmie, gdyż dzięki temu ciało może funkcjonować w sposób prawidłowy. Wapń potrzebny jest w budowaniu silnych i mocnych kości, bierze również udział w metabolizmie żelaza, żelazo wchodzi w skład hemoglobiny, zapobiegając powstaniu niedokrwistości. Witamina A umożliwia prawidłowe widzenie i wytwarza śluz, witamina C zwiększa odporność organizmu i chroni przed działaniem wolnych rodników, a witamina K jest niezbędna w procesie prawidłowego krzepnięcia krwi. Jarmuż posiada także właściwości przeciwnowotworowe, przeciwutleniające i przeciwzapalne.

Ostatnio z jarmużu przygotowałam budyń, który można zjeść zarówno ciepły, jak i zimny. Nie jest to typowy słodki produkt, ale raczej danie z niewielkim dodatkiem soli.

Składniki:

– kilka liści jarmużu

– 1 papryka czerwona

-3 kromki chleba pszenno-żytniego

– 1 jajko

-szczypta soli

Przepis jest banalnie prosty, wszystko pokrój, wymieszaj i upiecz.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s