Jak stworzyć ciekawe tło?

Zwykły wpis

Dzisiejszy wpis poświęcę różnym sposobom tworzenia własnego, unikalnego tła do decoupage. Wielokrotnie moje  problemy wynikały  z tego, że nie miałam już pomysłu, na jakim tle mogłabym przyklejać serwetki. W decoupage wykorzystywałam różne jednokolorowe tła : kremowe, czerwone, białe, zielone i wiele innych, ale po pewnym czasie wiele prac było bardzo podobne, co trochę mnie martwiło. Bałam się, że nie umiem stworzyć niczego ciekawszego. Tak było oczywiście do momenty, w który trochę pobawiłam się farbami, pocieniowałam, poczytałam książeczki o decoupage i fora internetowe. Znalazłam szereg ciekawych pomysłów, którymi chciałabym się teraz podzielić.

szklany kieliszek z decoupagePo pierwsze: decoupage na szkle niemalowanym. Do tego celu jest potrzebny przedmiot, na którym chcemy przykleić papierowe serwetki. Dobrym pomysłem może być decoupage na szklanych kieliszkach. Przed przystąpieniem do klejenia wyciętych motywów powinno się najpierw dokładnie oczyścić szklana powierzchnię detergentem. Ja często używam zwykłego płynu do naczyń do usuwania tłustych miejsc. Po opłukaniu szkła można w miejscach klejenia pomalować kieliszek klejem decoupage i na to od razu, zanim wyschnie klej, przyłożyć serwetkę, a gdy wszystko dokładnie przeschnie polakierować motyw. Można tez zrobić troszkę inaczej, tak jak ja to zrobiłam, tzn. położyć kremowa farbę na spodnią część kieliszka przy pomocy gąbki i tapowania. Górna część szkła pozostaje w takim przypadku niemalowana, a środkowa niedokładnie zamalowana. Dzięki temu możemy zobaczyć co ukrywa się we wnętrzu naszego kieliszka.

butelka decoupageDrugim dość interesującym sposobem stworzenia ciekawej powierzchni do techniki serwetkowej jest stosowanie więcej niż jednego rodzaju farby. Można pomalować całą powierzchnię, dokładnie, przynajmniej dwukrotnie farbą i ciapnąć ją później innym kolorem, ale tym razem niedokładnie. W ten sposób ozdobiłam, stosując technikę decoupage butelkę po winie. Początkowo bardzo starannie pomalowałam ją farbą kremową, a gdy wszystkie warstwy farby wyschły i gdy przykleiłam na wybraną powierzchnię wycięte motywy z serwetki, wytapowałam w określonych miejscach butelkę ciemnozielona farbą i polakierowałam. Efekt jest bardzo fajny i nie za trudno można go stworzyć.

tło pod decoupageWyjątkowe tło do decoupage można uzyskać stosując farbę i folię. Do celu wykonania takiego tła będzie potrzebny dowolny przedmiot, najlepiej drewniany, dwa kolory farby, przy czym jeden lepiej jest żeby był ciemniejszy nieco od pierwszego i folia spożywcza. Drewno malujemy jednolicie na kolor ciemny, a gdy farba wyschnie na tą farbę nanosimy drugą jaśniejszą i przykrywamy całość folią. Nie czekamy jednak długo, żeby druga farba wyschła, a od razu poruszając folią w różne strony przemieszczamy górną farbę w różne strony. Po chwili zdejmujemy folię i czekamy na przeschnięcie wszystkich warstw farby i gotowe. Na to możemy nakleić wzór i polakierować. O tym sposobie tworzenia tła przeczytałam tutaj.

W ten sposób można wykorzystać proste materiały i stworzyć niepowtarzalny przedmiot, świetnie nadający się na prezent na gwiazdkę, na urodziny, dla babci, czy na całkiem inne okazje. Decoupage na różnych materiałach świetnie zdobi też zwyczajne mieszkanie, nadając mu niepowtarzalnego uroku.


Skomentuj

