Odnowienie zegara – prace zakończone

Zwykły wpis

zegar dekorowany techniką decoupageZakończyłam swoją przygodę nad dekorowaniem starego zegara. Aktualnie zmienił się nie do poznania i mam nadzieję, że spodoba Ci się kochany Robercie. Poświęciłam mu sporo swojego czasu na malowanie i upiększane, ale najgorsze były dni włożone w zdzieranie poprzednich warstw kolorowego papieru i tapety, którymi pokryty była cała powierzchnia. Jak najlepiej potrafiłam zdjęłam też pozostałości kleju do tapet, choć nie było to zbyt łatwe zadanie. Użyłam do tego celu nie tylko wodę i rozpuszczalnik, ale ostry nożyk, bo inaczej nigdy bym nie oczyściła powierzchni, a pozostawione wyniosłości obniżałyby walory całokształtu. Tak dla przypomnienia opiszę poniżej w skrócie jakie prace zostały wykonane.

Prace nad plastikowym zegarem – decoupage krok po kroku:
1. Oczyściłam powierzchnię z materiałów, które były przyklejane przez wiele lat – jedna na drugą. Dodatkowo odtłuściłam cały zegar i przygotowałam do kolejnych etapów dekorowania techniką decoupage.
2.  Pomalowałam zegar kremową farbą nadającą się do powierzchni plastikowych, której nie trzeba później lakierować, a mimo to idealnie trzyma się na swoim miejscu i nie zmywa pod wpływem wody. Kiedyś do tego celu używałam farby akrylowej, jednak zamieniłam ją na farbę do drewna, metalu i innych powierzchni. Jedyna wadą tej farby jest długi czas wysychania – trzeba czekać od kilku godzin do 1 dnia aż zupełnie wyschnie. Nałożyłam 2 warstwy farby za pomocą gąbki, nakładając kolejną aż poprzednia warstwa całkowicie zaschnie.
3. W międzyczasie wycinałam motywy, które miały zostać przyklejone na przednią część zegara. Do tego celu użyłam jak zwykle zwyczajnych papierowych serwetek, a nie profesjonalnego papieru ryżowego, który również daje piękne efekty, ale jest drogi. Do przyklejania nie używałam rozgrzanego żelazka ze względu na to, że zegar wykonany jest z plastiku.
4. Po przyklejeniu serwetek i odpowiednim ich docięciu boki i fragment przedniej części „pociapałam” czerwoną farbą.
5. Całość została polakierowana lakierem postarzającym i pozostawiona do wyschnięcia. I tak oto otrzymałam za pomocą decoupage  zegar idealnie pasujący do nowego mieszkania:-)

Zegar: 23 cm x 23 cm.
Materiał: plastik.
Wykończenie: farba do różnych powierzchni, klej decoupage, papierowe serwetki , lakier postarzający.
Czas: 5 dni.
Koszt: farba do różnych powierzchni – kremowa i czerwona ( 14 zł), klej decoupage (9 zł), papierowe serwetki (6 zł/ 20 sztuk), lakier postarzający ( 22 zł).

Skomentuj

