Pudełko na drobiazgi

Zwykły wpis

drewniane pudełkoJakiś czas temu ozdobiłam drewniane pudełko zwykłymi papierowymi serwetkami z ciekawymi, zielonymi wzorkami. Było to moje jedno z pierwszych dzieł, jakie wykonałam za pomocą techniki decoupage. Niestety, wcześniej nie zostało polakierowane odpowiednim lakierem, dlatego też, trochę się zniszczyło. Teraz już wiem, że najlepiej jest używać lakieru do drewna, jeżeli przyklejamy serwetki na drewnie, ale wcześniej stosowałam lakieru do decoupage. Nie jestem z tego lakieru zadowolona, dlatego też raczej go nie używam, chyba że kleję coś na niewielkiej powierzchni. Jego podstawową wadą jest to, że trzeba używać go z umiarem, którego na samym początku mojej zabawy z decoupage nie znałam. Nie powiem ile należy używać lakieru, czy kleju. Każdy musi sam nauczyć się na własnych błędach odpowiednich proporcji. Powiem tylko, że niewiele.

Przyklejenie całej serwetki na drewniane pudełko za pomocą decoupage jest na prawdę bardzo proste. Postaram się omówić dokładnie, krok po kroku, w jaki sposób można ozdobić swoje własne drewniane pudełko. Po pierwsze trzeba mieć pomysł, w jaki sposób ostatecznie ma wyglądać pudełko. Jeżeli już zastanowiliśmy się nad ostateczna formą i mamy wybraną serwetkę, wystarczy tylko odpowiednio ja przyciąć, tak żeby idealnie pasowała do odpowiedniego miejsca na pudełku. Ze względu na to, że tło mojej serwetki było białe postanowiąłm pomalować całe pudełko białą farbą akrylową. Przed pomalowaniem można wygładzić nierówną powierzchnią drewna drobnym papierem ściernym. Po wyschnięciu farby całe pudełko posmarowałam klejem decoupage i poczekałam, aż klej przeschnie. Później nałożyłam papierową serwetkę, na to papier pergaminowy i na gorąco prasowałam wycięty wzór za pomocą rozgrzanego żelazka. Na samym końcu polakierowałam całe pudełko lakierem do decoupage, ale można było lepiej zabezpieczyć pudełko używając bezbarwnego lakieru do drewna.

Pudełko: wys. 13 cm, szer. 20 cm.
Materiał: drewno.
Wykończenie: farba akrylowa (biała), klej decoupage, papierowe serwetki, lakier do decoupage.
 Czas: 2 dni.
Koszt: farba akrylowa (10 zł), klej decoupage (9 zł), serwetki (4 zł/20 szt), lakier (14 zł). 

Skomentuj

