Świeczka ze spękaniami- Crackle

Zwykły wpis

Świeczka ze spękaniami CrackleTak jak obiecałam, zamieszczam wynik mojej pracy z preparatem do spękań Country Style Crackle. Spękania utworzone są na świeczce (zielonej): po nałożeniu preparatu do pęknięć pokryłam całą świeczkę żółtą farbą akrylową. W tej technice użyłam gąbki do nakładania farby. Jednokrotnie przykładałam gąbkę nasączoną farbą, uważając żeby nie dotknąć dwukrotnie tej samego miejsca świeczki pokrytej preparatem Crackle. Jeżeli kilkukrotnie (albo przynajmniej 2 razy) pokryłabym farbą powierzchnię, spękania uległyby zniszczeniu i nie byłyby widoczne. Dopiero gdy farba dokładnie wyschła i pojawiły się spękania, gdzieniegdzie nałożyłam gąbką złotol firmy Dragon. Jest to lakier dekoracyjny, dostępny w każdym sklepie z artykułami do drewna i innych powierzchni. Jego zaletą jest to, że bardzo szybko wysycha, więc nie trzeba długo czekać z pracą. Nigdy wcześniej nie używałam złotolu w decoupage, myślę że jest to świetny pomysł i będzie on częściej używany w moich pracach, ale dopiero świątecznych.

Na tak udekorowana powierzchnię świeczki można przykleić zwykłą papierową serwetkę, papier ryżowy również bardzo ładnie może wyglądać, jeżeli odpowiednio dobierze się kolorystykę. Ja zastosowałam motywy świąteczne, wycięte ze zwykłego papieru prezentowego. Papier dobrze się przykleja używając kleju decoupage. Całą świeczkę polakierowałam lakierem do decoupage. Więcej  zdjęć moich prac decoupage na świeczce można znaleźć na stronie galerii. Serdecznie zapraszam:)

Świeczka: wys. 9 cm, średnica 5 cm.
Wykończenie: klej  decoupage, papier świąteczny, złotol, lakier do decoupage.
Czas: 2 godziny
Koszt: świeczka (5 zł), papier prezentowy świąteczny (3 zł), lakier (14 zł), klej (9 zł).

Skomentuj

