Preparat do spękań na decoupage.

Zwykły wpis

Preparat do spękań decoupageMoim ostatnim zakupem okazał się specjalny środek do robienia pęknięć na różnych materiałach. Jest nim preparat do spękań Country Style Crackle. Podobno można go używać na różnych materiałach, w tym także na szkle. Na razie zrobiłam tylko kilka prób na drewnie, świeczce i szkle, ale nie do końca jestem zadowolona z uzyskanego efektu. Żeby uzyskać efekt pęknięć trzeba po wyschnięciu preparatu do spękań nałożyć farbę akrylową kolekcji Stamperia. Jeszcze nie wiem czy wychodzą pęknięcia po zwykłej farbie akrylowej, ale wszystko przede mną 🙂

Dla chętnych, którzy chcieliby sami stworzyć swoje małe dzieło techniką decoupage używając preparatu Country Style Crackle, poniżej zamieszczam krótkie porady.
Jak uzyskać efekt spękań?- decoupage krok po kroku:
1. Zanim użyłam preparatu do pęknięć poszukałam odpowiedniej powierzchni na której chciałabym uzyskać taki efekt. Przy wyborze sugerowałam się przede wszystkim kolorem interesującego mnie przedmiotu. Ja wybrałam przedmiot w ciemnym kolorze. Spękania najlepiej wychodzą, gdy powierzchnia przedmiotu jest ciemna, a na to nałożona jest później po użyciu preparatu do spękań jasna farba. Oczywiście można zastosować ciemną farbę i jasną powierzchnię. Jeżeli powierzchnia przedmiotu nie ma odpowiedniego koloru, zawsze można ją pomalować.
2. Nałożyłam  preparat do spękań przy pomocy miękkiego pędzla i poczekałam, aż środek wyschnie.
3. Cały przedmiot pomalowałam farbą akrylową (w jasnym kolorze) firmy Stamperia używając początkowo miękkiego pędzla, ale efekty nie za bardzo mi się podobały, tak więc teraz używam gąbki. Trzeba jednak pamiętać, że jasna farbę trzeba nakładać pewnym ruchem na powierzchnię pokrytą preparatem, w przeciwnym razie, jeżeli nałoży się kilka warstw, spowoduje to rozmycie się pęknięć, które widoczne są po chwili.
4 Gdy wszystko wyschnie można poprawić niewielkie niedociągnięcia i całość polakierować. Jeszcze swojego dzieła nie polakierowałam, ale zrobię to jutro, więc niedługo podzielę się uzyskanymi efektami i zdjęciami.

Skomentuj

