Nietypowy wazon

Zwykły wpis

Nietypowy wazonWłaśnie rozpoczęte wakacje zmobilizowały mnie do zrobienia jeszcze jednej małej rzeczy oklejanej serwetkami. Jest to pomalowany farbami szklany kieliszek, ozdobiony serwetkami i polakierowany.  Nie jestem pewna czy z takiego kieliszka po lakierowaniu można cokolwiek pić, ale na pewno może być używany jako wazon na kwiatki. Technika wykonania nie różni się od poprzednich: powstający wazon ozdabia się przez przyklejenie wyciętych serwetek i polakierowanie, jednak na samym początku można cały kieliszek pomalować. Ja akurat użyłam zwyczajnej farby (a raczej farb) do drewna i metalu – świetnie nadają się też do szklanych powierzchni. Jednak po malowaniu taką farbą trzeba poczekać, aż całość wyschnie (od kilku godzin do dnia), zanim rozpocznie się dalsze prace nad kieliszkiem. Farbę nałożyłam za pomocą gąbki – dzięki temu powierzchnia jest dobrze pokryta farbą i jest gładka, a przede wszystkim nie ma smug od pędzla. Lakier do decoupage zastąpiłam zwykłym lakierem do drewna, dzięki czemu powierzchnia jest trwała i się nie klei. Jedynym minusem tej metody jest dość długi czas, jaki trzeba poświęcić na ozdobienie kieliszka.

Kieliszek: wysokość 18 cm.
Materiał: szkło
Wykończenie: farba do drewna i metalu (kremowa i czerwona), klej do decoupage, papierowe serwetki, lakier do drewna.
Czas: ok. 3 dni
Koszt: farby (akurat swoje znalazłam w domu, ale mała farbka w sklepie kosztuje ok 8 zł), klej do decoupage ( 9 zł), serwetki ( 4 zł/20 sztuk), lakier ( ciężko powiedzieć – też znaleziony  w domu, ale ok. 20 zł).

Skomentuj

